Kan ik op een pc waarop alleen windows geïnstalleerd is de C-partitie groter maken (en D dus kleiner) en zo ja: hoe?
Ik heb een pc van het werk mee naar huis gekregen. Op die pc stond alleen windows maar geïnstalleerd, alle andere programma's waren geïnstalleerd op een grote server.
Hierdoor is de C-partitie niet erg groot gemaakt, er hoefde immers alleen Windows op.
Ik heb de windows opnieuw geïnstalleerd en wil nu ook graag een officepakket op dezelfde c-schijf installeren. Hiervoor mis ik echter ruimte.
Is er een manier om de partities te verdelen? En zo ja: Hoe? Kan dit op één of andere manier via de verkenner of via het configuratiescherm of moet ik de dosprompt induiken (en in het laatste geval: hoe doe ik dat dan)?
normaal kun je dit zelf met de software van windows zelf doen
via deze computer beheren lokale opslag eerst de D kleiner maken, rebooten en daarna de vrije ruimte toevoegen aan de c partitie.
let wel op dat ze dezelfde partitie format hebben dus waarschijnlijk NTFS
Schijfbeheer
D: Volume verkleinen
C: Volume vergroten Wellicht nog een stap tussen 3 en 4.
Ik heb ze bij de vorige pc geleerd dat ze alles van D mogen verwijderen wat ze willen, maar dat ze van C af moeten blijven. Dat heeft me beduidend minder werk gekost :)
Op de laptop heb ik windows 7 en daar krijg ik met Win+X het Windows mobiliteitscentrum.
De twee desktops, die allebei windows 7 hebben, geven geen sjoege met die toetscombinatie.. nada, nulles, niente, nothing... niets dus.
Maar met dank aan de tips hierboven ben ik er wel gekomen en heb ik keurig twee partities. Nu vanmiddag maar eens proberen office erop te zetten.
Dank!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.