Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan Google Play foto's van je inpikken?

Ik kreeg een aanbod om de 'App Van De Dag' te downloaden op mijn tablet, maar dan wil Google ook toegang tot foto's. Bedoelen ze daarmee mijn eigen foto's die op mijn tablet zitten? Die toestemming ga ik echt niet geven hoor.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, als je die app toestemming geeft voor toegang tot je foto's, kan die app bij jouw foto's op jouw tablet. Zo simpel is het. Als je alle rechten van alle apps goed bekijkt, blijft er misschien 3% over als je al die apps geen toestemming wilt geven tot jouw bestanden, contacten, etc. etc.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het probleem is het rechenmodel die smartphonefabrikanten hanteren. Stel een app hoeft alleen maar een foto te kunnen _maken_, of hoeft alleen maar 't aantal foto's te _tellen_. Ze hebben geen optie ingebouwd om dat soort rechten apart te behandelen: het is meteen alles of niets: toegang tot je foto's of niet.
Deze versimpelde vorm van een meer gedegen rechtensysteem zorgt ervoor dat apps bijna alles op je mobieltje kunnen. Anders functioneren die apps simpelweg niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding