Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik simpel in word tafelkaartjes?

Ik wil kaartjes die ik tijdens de receptie op tafel kan zetten. Een dubbele zeg maar zodat hij blijft staan. Maar deze hoeft maar klein te zijn. Hoe maak ik deze in word qua maten enz.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
26.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je maakt een tabel van twee rijen. In de tweede rij schrijf je de naam van de persoon en centreert die. Dan print je één exemplaar uit als mal om te knippen. Vervolgens verwijder je de rand van de tabel en print je die uit op hard papier. De mal helpt je waar je moet knippen en printen. Je kunt de hoogte en breedte van de cellen zelf instellen en zo bepalen hoe groot je jouw kaartje wilt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wellicht ter overvloedde: het is dus de bedoeling dat je de twee cellen uit je tabel uitknipt en de bovenste cel naar achteren vouwt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

een half a-viertje van stevig karton dubbel vouwen
en voila,
een a-4tje in vieren in word, met gewoon papier, plak dat op karton en voila
de lay-out kun je makkelijk verdelen mbv kolommen.
succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met knippen en plakken van een leuk plaatje in word.
klik op 100% beeld en bewerk het plaatje zo dat het in 4en gedeelt kan worden door vouwen.
als je tekst erbij wilt dan kun je schuiven met het plaatje dmv kleiner maken van het plaatje.
als je bv menu erboven wilt zetten dan zet je eerts menu bovenaan en daarna selecteer je het plaatje van je keuze en die plak je er dan onder.
verklein of vergroot het plaatje zodat hij nog steeds in 4 delen gevouwen kan worden.
als je tekst aan de binnekant wilt dan kun je rechtsonder
tekst zetten en steeds recht onder de bovenstaande rij beginnen...ookdaar geld bij dat je goed moet kijke waar de vouw komt zodat je de tekst wel rects in het kaartje krijgt.

bij ander programma's werkt het natuurlijk veel makkelijker maar zo deed ik het vroeger altijd..wel een werk maar 1 keer gemaakt en je kunt hem steeds weer opnieuw gebruiken ...al wil je er honderd ...printen maar!
sla hem op en bij een volgende gelegenheid is het een kwestie van aanpassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding