Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik mijn windows 8.1 opnieuw installeren als ik hem naar fabrieksinstellingen zet?

Ik wil mijn computer met Windows 8.1 naar fabrieksinstellingen zetten, door op de knop ''Aan de slag'' te klikken bij alles verwijderen en Windows opnieuw installeren, maar moet ik hem dan opnieuw installeren via een cd. Want ik heb een merk pc waar Windows al vooraf op was geïnstalleerd, en staan de drivers die er opstonden bij mijn aankoop er nog op nadat ik hem op fabrieksinstellingen heb gezet

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Neen, enkel de instellingen worden gereset naar de instellingen die gekozen zijn door de fabrikant toen je de computer gekocht hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met het terug stellen naar fabrieks-instellingen. Is Windows in een zogenaamde OOBE(Out Of Box Experience) stand gezet. Via een wizard maak je de gewenste instellingen in een paar stappen waarna Windows in een gloednieuwe stand is teruggebracht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In principe mag je er vanuit gaan dat alle drivers er weer op komen aangezien je eene fabrieksinstellingen reset doet.
Dit houdt wel in dat as je de laptop gekocht hebt als windows 8.0 dan zul je via windows update weer alleen updates ed moeten binnen halen daaronder zitten dus misschien ook updates van drivers, alles vanaf het moment dat je hem gekocht een aan gezet hebt.
het kan ook inhouden dat je de hele windows 8.1 upgrade ook weer binnen moet halen
maar dat weet ik niet zeker.
maar kijk eens goed of je ook een optie ziet waarmee je de fabrieksinstellingen op dvd kunt branden ? als die er is brandt deze dan eerst. voordat je de laptop zelf hersteld.
een apart programma meestal met de naam van de laptop fabrikant of een optie in het keuzemenu ?
capthavoc
10 jaar geleden
Ja. De installatiebestanden worden echter al jaren niet meer op CD meegeleverd, maar op een ("geheime")partitie op de HDD. Deze bereik je door op de door fabrikant aangegeven toetsencombinatie in te drukken tijdens het opstarten van je PC.

Toegevoegd na 33 minuten:
Van MS:

Door een fabrieksherstel uit te voeren, installeer je Windows opnieuw, maar verwijder je ook bestanden, instellingen en toepassingen

Toegevoegd na 1 dag:
En ja de drivers die erop stonden staan er na de herinstallatie gewoon weer op. Net als die stomme programma's waarmee de PC geleverd werd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing