Een homeserver kan meerdere functies hebben. Ik heb er al jaren 1 en die heeft mij al heel wat ellende bespaard. De belangrijkste functie is het automatisch back-uppen van de aangesloten computers. Deze zijn ook weer terug te zetten in geval van een crash. Daarnaast gebruik ik hem als downloadmachine, bestandsopslag voor datgenen wat ik ook van "buiten" wil kunnen benaderen. Als laatste is het mij centrale opslag van alle media. Ik kan dus altijd en overal bij mijn foto's, video's en muziek.
Een homeserver is m.i. een zeer veelzijdig apparaat dat zwaar onderschat is door het grote publiek

Mocht je vragen hebben, kun je mij altijd een pb sturen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Sommige mensen gebruiken het voor buitenshuis hun bestanden beschikbaar te hebben