Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik in iTunes aangeven dat ik geen 'compilaties' toevoeg aan de bibliotheek?

Ik wil graag mijn cd's 1 op 1 in een map 'music' zetten en vervolgens toevoegen aan de iTunes bibliotheek. Bij het importeren van de cd 'denkt' iTunes met een andere artiest te maken te hebben als er 1 of 2 duetten op de cd staan en zet die twee nummers in een aparte map 'compilaties'. De overige nummers komen dan in de map van de betreffende artiest.

Nergens in iTunes kan ik vinden dat ik de cd gewoon als één geheel kan importeren en alle nummers in één map kan zetten. Ik hoef die zogenaamde 'intelligentie' van iTunes niet.

paulus811
9 jaar geleden
in: Software
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je moet met een programma zoals MP3 tag de metadata aanpassen van de MP3's En als het een compilatie CD betreft vul je bij Album artiest 'Various Artists' in voor alle tracks in dat album, nu zal iTunes het als één album zien wanneer je 'm importeert.
Je kunt het achteraf ook in iTunes zelf doen door de betreffende tracks allemaal te selecteren en met rechtermuis op info te klikken en het dan daar veranderen. Maar bij een hele grote library vliegen die tracks overal tussen en kun je ze niet makkelijk meer terugvinden...

Toegevoegd na 1 minuut:
MP3 tag is overigens geheel gratis, en erg fijn in gebruik....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
paulus811
9 jaar geleden
Dank voor je antwoord! Weet je of dit ook werkt met het M4A formaat? Ik zet mijn cd's over in het 'lossless' formaat. + Ik zal het programmaatje in ieder geval even installeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, met m4a bestanden werkt dit fantastische programma ook... heb m'n hele bibliotheek ermee gedaan...
paulus811
9 jaar geleden
Dank voor de prima tip!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding