Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil graag twee verschillende Data Types in 1 vak hebben in Acces, hoe moet dit?

Ik ben bezig met Microsoft Access en ik wil graag twee verschillende Data Types, in mijn geval Yes/No en Date/Time in 1 veld krijgen. Is dit mogelijk, zo ja, hoe moet ik dit doen? En zo niet, wat is een goed alternatief hiervoor?

Ik hoop dat ik hiermee mijn vraag duidelijker kan maken:

VOORBEELD
[Yes/No | Date/Time]

Wat tussen [] staat moet 1 veld voorstellen en VOORBEELD staat in het bovenste vakje van de kolom.

Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
725
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kun je toelichten waarom je dit wilt. Ik kan mij niet voorstellen waaromje dit jiet gewoon in wee verschillende velden op wil slaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik geef even een voorbeeld met zorgverzekeringen: het veld moet aangeven of iemand verzekerd is bij Ditzo of niet (daarvoor dient de Yes/No) en daarnaast moet er staan sinds wanneer hij verzekerd is bij Ditzo (daarvoor die dient dan ook de Date/Time). Als ik dit in twee velden zou moeten doen, zou ik dus twee keer een Ditzo veld moeten maken, wat me niet zo handig en onoverzichtelijk lijkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt dat ook oplossen door een date veld te nemen. Als het gevuld is dan is de Ditzo verzekering afgesloten en weet je ook wanneer en als het leeg is is er geen verzekering afgesloten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van mn opdrachtgever moest het toch echt met een y/n erbij, maar zal m erop wijzen, want dat is inderdaad logisch. Dat ik daar niet zelf op gekomen ben
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook ik zie er niet echt een logische reden voor, maar mocht het toch zo moeten ... Is het misschien een oplossing om er een tekst-veld voor te nemen met bv. als format [J 19-08-2014].
Binnen je programma kunt je deze dan uitsplitsen in een boolean en een datum-veld. Suk6 ermee ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

"Ik geef even een voorbeeld met zorgverzekeringen: het veld moet aangeven of iemand verzekerd is bij Ditzo of niet (daarvoor dient de Yes/No) en daarnaast moet er staan sinds wanneer hij verzekerd is bij Ditzo (daarvoor die dient dan ook de Date/Time). Als ik dit in twee velden zou moeten doen, zou ik dus twee keer een Ditzo veld moeten maken, wat me niet zo handig en onoverzichtelijk lijkt."

Per gebruiker kun je in Access één record aanmaken. Dat record bevat ALLE gegevens van die gebruiker zoals NAW, maar ook de velden yes/no en date/time die je wilt gebruiken. De structuur blijft daardoor juist heel overzichtelijk. Je hoeft dus niet twee keer een Ditzo veld aan te maken.
Het record van een gebruiker kun je eventueel weer koppelen aan een andere tabellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding