Wat maakt mijn PC zo sloom?
Ik heb een vrij goede gaming PC. specs hieronder:
i5 2500K
GTX 560
8GB RAM
Windows 7
Desondanks heeft hij de laatste tijd de neiging om enorm sloom te zijn. Zo sloom, dat er gewoon zichtbaar tijd zit tussen het typen en het verschijnen van tekst op mn monitor. Het laden van goeievraag.nl heeft een halve minuut geduurd. Andere keren is weer niets aan de hand, en speel in BF3 op high graphics. Wat ook vreemd is, is dat ik de laatste tijd blue screens krijg. Een foto daarvan is te vinden in de bijlagen. ik heb al op internet gezocht, maar daar wordt alleen maar vermeld dat ik mn drivers moet updaten, nou doe ik dat wekelijks, dus daar zal het niet in zitten. Tijdens normaal gebruik zit mn processorgebruik op 0 tot 10%, en mn RAM op maximaal 3 GB. Mn virusscanner heeft ook een hele dag gezocht, en niks gevonden (BitDefender 2014). Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn?
- CCleaner: kunnen draaien om alles wat op te schonen.
- Trialversie van AVG Tune Up: die detecteert problemen zonder dat je kennis van zaken hoeft te hebben.
Betreffende de schijfdefragmentatie, ik heb een SSD als C partitie met nu 4 GB ruimte over. Het probleem is er nu al sinds een paar maand, maar is vrij spontaan ontstaan. Ik heb alle meest recente stabiele drivers. Mn taakbeheer meldt op het moment 89 processen, waarvan slechts 3 boven de 100 MB geheugen uitkomen: virusscanner, svchost.exe en Chrome.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.