Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik taakbeheer openen in windows 8, zonder ctrl/alt/delete?

mijn pc start extreem traag op, plus gaat het openen van bepaalde programma's ook zeer traag. Het opstartscherm is het blauwe scherm met mijn gebruiksaccount, en het opladen van het bureaublad gaat dus heel traag. Ik heb er al veel afgezwierd, maar het blijft traag.
dus ik wilde zien wat er allemaal opstartte via "taakbeheer". maar hij wil ook "taakbeheer" niet meer openen als ik op ctrl/alt/delete druk. Andere functies, zoals wijziging wachtwoord, kan ik we met deze toetsen activeren. maar bij "taakbeheer" opent hij dus niets....
is er een alternatieve manier om taakbeheer te openen zodat ik kan zien wat er allemaal opstart?

10 jaar geleden
in: Software
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als ik het zo terug lees zie ik dat veel van de opties die bij windows 8 zouden moeten werken niet werken, daarom is het raadzaam om je pc overnieuw te installeren of een keer "schoon" te (laten) maken hiervoor kan je verschillende opties gebruiken.
-De pc vernieuwen zonder dat dit invloed heeft op bestanden
Binnen windows 8 is een mode gebouwd om je pc min of meer te resetten zonder dat je hiermee je persoonlijke bestanden aantast, het resultaat hiervan is dat je eventuele problemen met je computer die afhankelijk zijn van programma's oplost zonder een back-up te hoeven maken dit zou ik persoonlijk aanraden omdat je hiermee veel problemen oplost zonder meteen een heeel erg ingrijpende maatregel door te voeren. Mocht dit het probleem niet oplossen kan je altijd nog je windows overnieuw installeren. Je komt bij dit menu voor naar rechtsonder te vegen in je windows 8 bureaublad omgeving en vervolgens omhoog te vegen, hierna klik je op instellingen en helemaal onderaan pc-instellingen wijzigen. Vervolgens kies je bijwerken en herstel, de bovengenoemde opties staan onder systeem herstel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

CTRL+SHIFT+ESCAPE
of
rechtermuisknop op taakbalk en dan 'taakbeheer' klikken.
of
windows+r en dan taskmgr intypen en op enter duwen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rechtermuisknop op de taakbalk onderaan, en dan klikken op taakbeheer starten.
Ritsuka
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing