Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bijlage opent niet

Ik heb een email met een pps bijlage die niet opent.
Heb al Powerpoint Vieuwer geinstalleerd maar dat heeft geen resultaat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
943
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je zeker dat het een vertrouwde afzender is en dat je de pps wil hebben? Dat je niet ongewild een virus aan het binnenhengelen bent ofzo...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

je moet waarschijnlijk het programma powerpointviewer nog koppelen aan pps bestanden
download in dit geval eerst de bijlage naar een map en open het dan pas daar wordt je wel gevraagd het programma te koppelen
desnoods via bladeren (zoek in de map programfiles)
etc
ik meen dat pas dan een volgende pps vanzelf opengaat ook rechtsreeks in de email
(Lees meer...)
capthavoc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"je moet waarschijnlijk het programma powerpointviewer nog koppelen aan pps bestanden" Toch vreemd... Dat hoort automatisch te gebeuren bij 't installeren.
verander de extensie anders van pps naar ppt. Nu kun je hem gewoon in powerpoint openen. Weliswaar niet direct als dia-presentatie, maar je kunt tenminste de boel bekijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
soms als een bijlage niet opent in het email programma, helpt het om de bijlage eerst op de computer op te slaan. en daarna te openen.

ik heb ook al eens een mail gekregen die eindigde op ._pps ( dus met die underscore ) dat is niet juist, maar als je dan kiest voor "openen met" en je linkt naar powperpoint. dan opent hij hem alsnog :)

office Powerpoint vind je : C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12 ( of indien op 32 bits ) zonder de (x86) en indien Office 2007 is het Office11

succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan zijn dat 't een virus is, bijv. mooiedames.pps.exe. Als je 'extensies verbergen' aan hebt staan (wat, zeer idioot, standaard is), kan 't zijn dat je emailprogramma slechts mooiedames.pps laat zien! Linke soep.
WinXP:
1. Start
2. Explorer
3. Extra
4. Mapopties
5. Weergave
6. Absoluut UITvinken: 'Extensies voor bekende bestandstypen verbergen'.

Ikzelf heb dat nog rigoreuzer gedaan, zodat ik echt alle extensies zie: ook bijv. *.lnk. (Met regedit.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding