Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn computer doet raar, wat is het probleem en hoe los ik het op?

als ik ergens inlog, (biebliotheek, bank, postnl , of webshop kortom heel veel sites) vul ik alles in en klik op login, maar de pc doet dan niks, ik kan zo geen betalingen uitvoeren en niet inloggen bij de bieb en geen bestellingen doen bij postnl of ander webshop, klik op pagina vernieuwen en kan weer alles invullen en weer doet i niks, (terwijl andere tabbladen het wel gewoon blijven doen) ook lijken sommige knoppen of opties (zoals bank selecteren bij een ideal betaling) niet te worden weer gegeven.
wat is de oorzaak van het probleem? heb ook vaak dat `extentie door browser niet geopend kan worden` en heb wel vaak van die gok en 18+ reclames en snel geld verdienen reclames die ineens een nieuw tabblad openen,
de indeling van marktpl website is ook niet goed, normaal staat bij een advertentie rechts bovenin, doe een bod of email adverteerder, dit staat bij mij onder de advertentie zelf en door andere ` reclames of topdeals`
ik gebruik google chrome als internet browser en win 7,
heb afgelopen tijd geen programma`s of instellingen veranderd..
heb al diverse anti virus en gratis proef versies gedraait die malware en dat soort dingen filteren, maar de problemen blijven..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Ten eerste de meeste gratis software die zeggen dat ze je pc scannen op fouten/repareren/snel maken bevatten tonnen met malware simpel weg omdat ze gratis zijn
Dus allereerst even al dat verwijderen

Configuratiescherm > programma bewerken/verwijderen en dan zoeken en verwijderen

En voor je probleem zou het misschien liggen aan oude plugins/extensies
- Browser update
- kijken voor adobe reader/flashplayer etc updates
- cookies verwijderen ( internetbrowser opties )

Als dat allemaal niet werkt zou ik nog proberen om een andere browser te installeren of je huidige te verwijderen en opnieuw te installeren

Laat me maar weten of dit je heeft geholpen

En een tip voor al die pop-ups en dergelijke
Je kan een add-on downloaden genaamd addblock plus en dat voorkomt irritant popups en reclames
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Malwarebytes Anti-Malware (gratis versie) een scan laten uitvoeren en je PC opschonen met software als CCleaner. Werkt perfect, maar je moet altijd oppassen dat je niet op rare links drukt omdat je dan malware kunt ontvangen. En je kunt AdBlock Plus gebruiken tegen advertenties in je browser.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je systeem is besmet met malware en dergelijke en zo te zien is het in een hardnekkige vorm. Als je het probleem nog niet zo lang hebt kun je overwegen om systeemherstel te doen en terug te gaan naar een backup waarin je deze problemen nog niet had. Scan daarna in ieder geval ook op malware met Malwarebytes.

Wil je liever geen systeemherstel gebruiken dan zal je moeten proberen om alle malware, adware en eventuele virussen grondig te verwijderen.

Sluit je browsers tijdens het scannen naar malware en adware en begin eerst met MalwareBytes https://www.malwarebytes.org/free
Daarna zoek je verder naar malware en adware met AdwCleaner https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/ . En als laatste nog een scan met Junkware Removal Tool http://thisisudax.org .

Scan na verwijderen van de malware je pc op virussen met een goede virusscanner. Verder moet je bij het binnenhalen van software altijd goed opletten wat er wel of niet is aangevinkt. Vaak moet je extra's uitvinken om te voorkomen dat er allerlei browsertoepassingen en zoekmachines worden geïnstalleerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing