Hoe fix ik 'slechte vocal en audio' wanneer ik me headphone aansluit?
Wanneer ik me koptelefoon/oortjes op me pc aansluit hoor ik de background muziek gewoon normaal maar de vocal klinkt erg beroerd.
Dit probleem is niet van toepassing wanneer ik me oortjes uit me pc haal en me ingebouwde speaker van me laptop gebruik. (me oortjes werken prima op me mobiel dus het probleem komt van de PC).
Ik heb geprobeerd om systeemherstel (3x) en Audio Troubleshoot te doen, maar er is alsnog geen verandering. Ook heb ik me audio drivers ge-herinstalleert maar het probleem occured dus nog steeds.
Wel heb ik een temporary fix gevonden. Door deze stappen te doen:
1. Klik op start, configuratiescherm
2. Scroll naar beneden en klik op 'Geluid', een scherm komt tevoorschijn met de volgende titels - Afspelen|Opnemen|Geluiden|Communicatie
3. In dit scherm zie je 'speakers' onder Afspelen, klik op speakers zodat het is gemarkeerd
4. Druk op eigenschappen rechtsonder aan van dat scherm. Een ander scherm komt tevoorschijn met de volgende titels Algemeen|Niveaus|Verbeteringen|Geavanceerd
5. Ga naar het 'Niveaus' tab, en je ziet een box genaamd 'Balans', druk daar op
6. Je ziet een scherm tevoorschijn komen met de L en R speakers, verander een van deze naar nul, het maakt niet uit welke
7. Druk op 'OK' en daarna op toepassen
Er is alleen een probleem met deze 'Temporary Fix'. Wanneer ik me oortjes eruit haal en een muziekje afspeel met me build in speakers, dan hoor ik muziek van een kant (de linker of rechter speaker alleen).
alvast bedankt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.