Waar kan ik nog een installatiebestand van TrueCrypt vinden?
TrueCrypt is dood... Geruchten zeggen dat de makers van TrueCrypt zijn opgespoord door de NSA, en dat de NSA hen nu per officiële brief heeft gesommeerd hun activiteiten per direct te staken en TrueCrypt niet meer ter beschikking te stellen.
Zie http://www.truecrypt.org/ .
Het enige dat nog beschikbaar is, is een versie 7.2, maar die is enkel geschikt om reeds bestaande TrueCrypt-containers te ontsleutelen.
De meest recente volledige versie van TrueCrypt is versie 7.1a, maar die is nu niet meer te vinden op de offiële site, en ook niet op Sourceforge.
Nu zijn er genoeg mensen die ofwel de broncode van TrueCrypt hebben gedownload en dus zelf een nieuw installatiebestand zouden kunnen compileren, ofwel die het installatiebestand van versie 7.1 nog hebben en dat ter beschikking zouden kunnen stellen.
Is zo'n installatiebestand nog ergens beschikbaar? Liefst op zo'n manier dat ik weet dat het het echte installatiebestand is, zonder hacks van virusmakers en/of van de NSA.
Toegevoegd na 42 minuten:
In de één-na-laatste alinea bedoel ik natuurlijk niet versie 7.1, maar versie 7.1a, ofwel de meest recente versie van TrueCrypt voordat ze offline gingen.
loop ik nu het risico dat ik m'n tc files straks niet meer kan openen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.