Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe krijg ik 2 formules gekoppeld in 1 cel in excel?

Als ik in cel E2 het woord "controle" invul wil ik dat in cel H2 de uitwerking van formule 1 komt maar als ik in cel E2 het woord "rapport" invul wil ik dat in cel H2 de uitwerking van formule 2 komt. Ik moet dus in cel H2 de volgende 2 formules in 1 formule verwerken

Formule 1 controle

=ALS(E2="controle";ALS(G2<200000;'Kosten '!B4;ALS(G2>500000;'Kosten '!B6;'Kosten '!B5)))

Formule 2 rapport 
=ALS(E2="rapport";ALS(G2<200000;'Kosten '!B11;ALS(G2>500000;'Kosten '!B13;'Kosten '!B12)))

Als ik ze allebei apart in excel in een cel verwerk en in E2 controle invul of rapport invul dan lukt het wel maar als ik deze 2 formules aan elkaar zet krijg ik een foutmelding 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Door de het twede stuk neer te zetten in dat deel van de formule waarnaar gekeken wordt als E2="controle" niet waar is.

Da krijg je dus zoiets:

=ALS(E2="controle";ALS(G2<200000;‘Kosten ‘!B4;ALS(G2>500000;‘Kosten ‘!B6;‘Kosten ‘!B5));ALS(E2="rapport";ALS(G2<200000;‘Kosten ‘!B11;ALS(G2>500000;‘Kosten ‘!B13;‘Kosten ‘!B12))))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing