Hoe kom ik van "American Megatrends" boot up scherm af?
Ik had eerst een netwerk hardeschijf, maar omdat deze de laatste tijd niet meer goed werkte en ik alsnog de gegevens van mijn netwerk hardeschijf eraf wilde halen, heb ik maar de hardeschijf uit de behuizing gehaald en in mijn computer gezet.
Tijdens het installeren van de hardeschijf kwam ik al snel erachter dat ik geen SATA gegevens kabel had, dus had ik maar de SATA kabel van mijn CD/DVD speler gebruikt.
Toen ik mijn computer opstartte kreeg ik voor het eerst een "American Megatrends" scherm te zien. Ik moet op F1 drukken zodat ik in de Bios scherm kom en vandaar uit kies ik "Boot menu" en kies ik de harde schijf waarop mijn Windows 8 is geïnstalleerd.
Toen ik inlogde op mijn computer zag ik de hardeschijf (die van mijn netwerk) niet. Via schijfbeheer kon ik hem wel gebruiken, maar daarvoor moest ik wel de schijf eerst formatteren. Nadat ik dat had gedaan, moest ik mijn computer weer opnieuw starten en toen zag ik weer de "American Megatrends" boot up screen. Als ik niet op F1 druk, dan gebeurt er ook helemaal niks. Hij wacht totdat ik iets druk.
Vandaag heb ik een nieuwe SATA kabel gekocht. De SATA kabel wat ik van mijn CD/DVD hebt gepakt, heb ik weer teruggezet en de nieuwe kabel heb ik van de hardeschijf naar de moederbord verbonden.
Ik heb ongeveer dezelfde Bios als het plaatje hieronder.
Toegevoegd na 3 dagen:
Jongens, het is gelukt. Je moet S.M.A.R.T. opstartscherm uitzetten in Bios. Bedankt voor alle antwoorden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.