Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je het beste een virtuele computer draaien? (zie uitleg)?

Ik kan een virtuele computer installeren op mijn harde schijf (intern), harde schijf (extern) of op mijn 16GB USB-stick. Wat is het beste voor mij prestaties denken jullie? Ik vermoed mijn USB-stick maar kan het niet goed bepalen. Iemand ervaring of een goede verklaring?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Software
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Voor de prestaties is het het beste als je de bestanden die de virtuele machine vormen op je interne harde schijf zet, daarvan is de toegangstijd beduidend lager (=sneller), wat de prestaties ten goede komt.
rose
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Die virtuele PC moet daadwerkelijk ergens 'draaien'. Dat kan niet op je USB stick, daar heb je een computer voor nodig.
AWM
15 jaar geleden
Je kan gewoon virtual pc bij microsoft downloaden. De installatie is zeer eenvoudig. Onderstaand het linkje brengt je bij de software.

Toegevoegd na 23 minuten:
Waar je het opslaat is van geen belang. Alleen je vaste harde schijf is het snelste.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om een virtuele computer te draaien heb je MS Virtual PC nodig of VMWare Workstation. VMWare levert een beter programma, maar kost ook meer geld (ik dacht dat Virtual PC gratis was of werd). Op een Mac draait ook VMware om Windows te draaien.

Het beste is om flink wat werkgeheugen te hebben. Op een Windows 32 bits PC is het maximum 4 GB. Je moet namelijk aangeven hoeveel werkgeheugen de virtuele PC nodig heeft en als je te weinig werkgeheugen geeft draait de virtuele PC langzaam, geef je te veel dan draait je eigen pc (de host) langzaam.

Verder maak je een virtuele machine (de computer aan). Dat bestaat uit enkele configuratiebestanden en een groot bestand dat in feite de virtuele harde schijf is. Die virtuele harde schijf kan je op een externe disk of USB disk zetten (die moet je er dan wel in doen als je Virtual PC of VMWare start). Het snelst werkt het als de virtuele machine bestanden op je eigen harde schijf staan (als je genoeg ruimte hebt).

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb zelf de Virtuele machine bestanden op een Externe schijf staan. De toegangsnelheid is dan welliswaar iets minder snel, maar voor VMWare is het virtuele geheugen nog altijd het belangrijkst. En ik heb een paar kopieën gemaakt en als 1 VM als 14 GB is kan het hard oplopen.

Ik weet niet of je in Virtual PC ook kunt regelen dat de diskruimte die je opgeeft meteen wordt vastgelegd, of dat die afhankelijk is van de data op de VM. In VMware wokrstation kan je bijvoorbeeld een 30 GB harddisk aanmaken en opgeven dat alleen de werkelijke ruimte wordt ingenomen of dat er meteen een bestand van 30 GB wordt aangemaakt. Dat laatste is sneller, maar dan gaat het wel hard met de schijfruimte.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing