Hoe laat ik mijn WIFI weer werken? (Laptop)
Goedenavond,
Ik heb al een paar maanden problemen op mijn Dell mini laptop met windows 7. Van de één op de andere dag doet mijn WIFI het niet. Hij geeft ook aan dat de wifi niet beschikbaar is en vind ook geen enkele Verbinding hier in de buurt. Ik heb op probleem oplossen gedrukt maar hiermee geeft hij aan dat ik een ethernetkabel moet aansluiten. Maar die kabel kan niet in mijn laptop. De WIFI staat ook ingeschakeld (dus niet dat hij uitgeschakeld is en hem daarom niet vind). Iemand een oplossing?
Je kan die even aan en uit zetten zonder enig probleem. Maar om even snel kort te sluiten of dat wel het probleem is kan je even het volgende proberen. Als je een smart telefoon hebt (met Android, IOS, Ubuntu, windows mobile ETC om even het eea. te noemen) zit daar een optie op met de naam ''persoonlijke hotspot''. Als je hier op klikt kun je de naam hier van zien en een wachtwoord instellen. Als je deze functie dan aan zet heb je een wifi netwerk. Als je dan op je pc gaat zoeken naar een wifi netwerk zou je je telefoon moeten zien (hier kom ik straks nog ff op terug) als je dan met je telefoon kan verbinden weet je dat je probleem hem in de wifi apparatuur zit. Maar als ik zo kijk naar de foto die je laat zien denk ik dat het probleem hem in je pc zit. Want normaal geeft je pc aan dat er draadloze netwerken beschikbaar zijn. Nu weet ik niet hoe goed je met computers bent maar, je lijkt me niet vergenoeg om met drivers en/of netwerkkaarten in je pc te gaan rotzooien (niet lullig bedoel hor) Kortom sluit even middels je telefoon kort dat het probleem hem niet in je router ligt. En ga daarna naar een computer speciaalzaak. Denk daar bij bijvoorbeeld aan de Mycom. (Als het probleem hem in de software van je pc zit ben je rond de 20 tot 40 euro kwijt en anders zit je rond de 50 euro. Ik heb het hier dan over de drivers. Als er nog meer problemen met je pc zijn kan de prijs hoger uit vallen maar dat wordt dan altijd met je besproken!) GrtZ..
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.