Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom werkt rollercoaster 3 niet op windows 7?

ik probeerde RCT 3 nog eens op te starten, en dan stop ik de cd erin en krijg je zo’n menu (nog niet in het spel zelf) en dan klik ik op spelen en er gebeurt een hele tijd niks, daarna komt er een melding : unable authenticate original disc within limit. Ik heb de echte cd en vind het raar, ik heb ook windows 7, zou het daardoor komen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

kan het zijn dat u het spel als Administrator moet uitvoeren.

Dit doet u door in te stellen dat RCT3.exe als Administrator gestart moet worden.
U navigeert naar : C:\Program Files\Atari\RollerCoaster Tycoon 3

In deze map zoekt u de toepassing/ applicatie RCT3.exe-> Deze moet u met de Rechtermuisknop aanklikken en uitvoeren als Administrator.

Als het uitvoeren als administrator wel werkt, kunt u deze instelling permanent maken door RCT3.exe met de rechtermuisknop aan te klikken en te kiezen voor eigenschappen.
U gaat dan naar het tabblad "Compatibiliteit" en zet een vinkje voor "Dit programma als administrator uitvoeren", en dan alle vensters sluiten met OK en het spel starten.

Het onderstaande heeft niets met Microsoft te maken en wordt dan ook niet door Microsoft ondersteunt. Echter heb ik wat meer onderzoek voor u gedaan en het volgende gevonden:

Er is een update mogelijkheid om uw retail versie te updaten naar de versie 3. Het updaten van de software kan veel voorkomende problemen oplossen en verbeterde ondersteuning geven voor de nieuwere hardware en besturingssystemen.
Downloadlink: ftp://ftp.atari.com/patches/rct3/RCT...PDATE3_USA.EXE

Meer informatie kunt u vinden op de Officiele support site voor Atari games:

http://www.atari.com/support/atari
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing