Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Word: hoe kan ik wijzigingen toch opslaan in document geopend in alleen-lezen modus?

ik heb een bestaand Word-document geopend en heb het bewerkt. nu wil ik het bewerkte document opslaan maar krijg ik boodschap dat dit niet kan omdat het document in alleen-lezenmodus is geopend. (het staat er ook boven zie ik nu).
ik kan alleen opslaan onder andere naam. dat wil ik niet.
twee vragen: hoe kan een document dat 'gewoon' is opgeslagen ineens openen in alleen-lezenmodus?
En: hoe kan ik het bewerkte document toch onder oude naam opslaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het kan zijn dat er nog een andere Word-versie openstaat of openstond die het document op alleenlezenmodus zet (Dit gebeurt mij soms. De alleenlezen-eigenschap uitschakelen helpt dan niet).
Dus ik zou eerst het huidige document veiligheidshalve opslaan onder een nieuwe naam.
Daarna Word verlaten. Word opnieuw opstarten en kijken of je het alleenlezendocument kunt verwijderen (Zo ja, dan het nieuwe document opslaan onder de oude naam).

Kun je het alleenlezendocument nog steeds niet verwijderen, dan staat Word wellicht nog in je geheugen. De meest simpele manier om dit te weg te krijgen is de pc opnieuw opstarten (of via overzicht geheugenprocessen het Word-proces beëindigen).
(Lees meer...)
SimonV
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan moet je voor dat je het document opent, in de Eigenschappen van het document (die je opent in het contextmenu van de verkenner)het vinkje voor "Alleen-lezen" uitschakelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding