Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik pdf in kleuren omzetten in zwart-wit?

ik heb een te groot bestand om te verzenden via e-mail. volgens mij ligt dat aan het feit dat er kleurenplaatjes in zitten. kan ik die omzetten in zwart-wit? helpt dat? wat kan ik nog meer doen? de kwaliteit hoeft niet hoog te blijven voor de ontvanger.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je kunt gratis een PDF printer driver downloaden (ik raad je PDF995 aan). Deze installeer je, en zul je op je computer zien als printer. De uitvoer is echter niet papier, maar een PDF bestand.
Open dus je gekleurde PDF, 'print' deze met je PDF printer in zwart wit, en viola.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Om dat te kunnen doen heb je een programma nodig dat pdf kan bewerken; bijvoorbeeld acrobat ( niet acrobat reader). Hiermee kan je de kleuren tot in detail regelen. Het probleem zit echter waarschijnlijk niet in de kleuren maar in de manier waarop het pdf is gemaakt. Dit kan in allerlei kwaliteiten ( en dus groottes) Zo kan een simpele lijntekening een bestand worden van 10Mb.
Omdat een dergelijk programma niet voor iedereen bereikbar/beschikbaar is, is het in jouw geval wellicht handiger om het bestand met hightail (voorheen yousendit) te versturen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing