Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan de internetverbinding op mijn notebook behoorlijk trager zijn als ik deze niet aan het stroom heb?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
447

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je notebook/ laptop heeft waarschijnlijk een programma onder energiebeheer draaien dat ervoor zorgt dat de laptop zuiniger omgaat met de stroom. Dit hebben bijvoorbeeld alle laptops met een intel centrino chip. Hierdoor draait de processor bijvoorbeeld lager.

Het is dus eigenlijk niet zo dat de internetsnelheid op zich trager is, maar wel de verwerking van de informatie.

Toegevoegd na 2 minuten:
Probeer eens het volgende:

- Op bureaublad rechtsklikken en 'Aan persoonlijke voorkeuren aanpassen' kiezen in snelmenu
- Schermbeveiliging en (onderaan) 'Energie-instellingen wijzigen... ' aanklikken
- Klik onder het actieve scheme op 'De schema-instellingen wijzigen'
- en vervolgend op 'Geavanceerde energie-instellingen wijzigen'
- stel de instellingen voor energiebeheer van de draadloze netwerkadapter bij (zie bijlage) naar 'maximale prestaties'

Toegevoegd na 10 minuten:
In Vista is er ook een apart configuratiescherm energiebeheer waar je e.e.a. in kunt stellen.

Toegevoegd na 11 minuten:
Voor Apple notebooks weet ik niet of het ook zo werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding