Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet ik een spreadsheet voor mijn studiepunten maken?

Ik wil in Excel een lijstje maken van alle vakken die ik dit jaar heb en die gelijk uitrekent of ik het studiepunt gehaald hebt en hoeveel ik er in totaal heb.

Het moet er een beetje als volgt uitzien:

Vak EC's Cijfer Gehaald? Behaalde studiepunten

Chemie 3 7 Ja 3
Wiskunde 3 5 Nee 0

Dus, als ik onder het kopje een cijfer invul dat hoger is dan 5.5, dan moet er onder gehaald direct een Ja komen te staan. Is het lager dan 5.5 dan word dat automatisch een nee.

Onder het kopje "Behaalde punten" wil ik dan, bij "Ja" het aantal studiepunten hebben en bij "Nee" gewoon 0

Is dit op de een of andere manier mogelijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je een als-functie. Dus in het [vakje gehaald] vul je: Als([vakje cijfer]>5,4;"Ja";"Nee"). In het [vakje studiepunten] gebruik je de formule: Als([vakje gehaald]="Ja";[vakje Ec's];0). Een alternatief voor de laatste is: Als([vakje cijfer]>5,4;[vakje Ec's];0).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ht net even ingevuld en het werkt prima, precies zoals ik het wilde :)
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image