waarom zet microsoft word etc. de opsommingstekentjes niet altijd waar je ze wil hebben?
Een van mijn grootste ergernissen is het automatische denkwerk van microsoft.
Nu moet ik grote een tekst lay-outen, blok titels aan voor nummering en hop, de nummering is een alinea hoger. Een heel gedoe om de nummer op de juist plaats te krijgen : vijf keer enteren, nog eens proberen, terug, nog eens enter duwen etc....
Opsommigsstreepjes idem dito. Ik selecteer een stuk tekst voor opsommingsstreepjes, en het programma zet een opsommingsstreepje vijf regels erboven. Ook weer een gedoe om die correct te krijgen
Waarom gebeurt dat? Is er een soort iets in het document waardoor het programma denkt dat een nummer of opsommingsteken op een welbepaalde plaats moet staan?
Toegevoegd na 1 minuut:
Het zou m.i. toch veel gebruiksvriendelijker zijn mocht het programma gewoon doen wat je vraagt, zonder zelf te "denken" hoe je het zou kunnen bedoelen. Maar misschien zie ik dus de meerwaarde van dit gegeven niet in, vandaar mijn vraag....