Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand een oplossing voor: geen netwerkhardware gevonden in Windows 7?

Mijn Toshiba laptop geeft na een her installatie van Windows 7 geen draadloze netwerken weer, ook via kabel pakt hij geen internet. Hij geeft aan: geen netwerkhardware gevonden. Bij apparaatbeheer staan geen netwerkkaarten, maar bij overige staan wat PCI drivers en nog een paar voor het netwerk. Als ik deze download geeft hij een foutmelding aan. Iemand een oplossing?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
4.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toevallig ook een Satellite C660-115?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je bij je Toshiba laptop een zgn. driver cd-rom hebt dan, installeer alle drivers die daarop staan.
Heb je zo'n cd-rom niet, ga dan met bijvoorbeeld een pc met internet naar de support site van Toshiba en haal daar de benodigde drivers voor je laptop type op .
Brandt ze even op een cd-rom en installeer ze dan vanaf die cd-rom op je laptop.
Je hebt dan meteen de laatste nieuwe drivers voor je systeem.

Het kan ook zijn dat de geintregeerde ethernetkaart defect is. Maar dat komt eigenlijk maar zelden voor.
Meestal is het ontbreken van een geldige driver de oorzaak van het niet zien van wel aanwezige hardware.

Je kunt eventueel ook nog in de eigen database van Windows 7 zoeken naar een geldige driver, Windows heeft er al vele ter beschikking staan, maar ook dat zijn dan wel al inmiddels verouderde drivers. Met Windows update worden zulke drivers dan indien nodig, mee ge-updated.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Zo heb ik het hier voor mijn Toshiba C660-115 ook gedaan.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding