Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe sluit ik kabelinternet aan?

Hallo,

Ik zit met een probleem.... Hoe kan ik internet aansluiten ik heb er wel aansluitingen voor maar kan er niet bij (huis is geen eigendom van mij en de mensen die er wonen doen moeilijk) dus ik moet een alternatief zoeken. Ik wil wel snel internet hebben en via dongel gaat het traag en is te duur en gelimiteerd. Kan je bijvoorbeeld internet aansluiten via stopcontact? zoals op dit plaatje te zien is http://content.hwigroup.net/images/articles/homeplugschema..png
Ik wil het internet gaan gebruiken voor games en video streaming.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik kan wel bij de meterkast... alleen hoe stel ik het in dat het draadloos wordt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

mensen die er in wonen doen erg moeilijk? klinkt beetje alsof je verkeerde bedoelingen hebt. maar in ieder geval gaat het via de telefoon aansluiting. daar word een modem van de maatschappij waar je internet van krijgt aan verbonden. bijv een modem van kpn. en vervolgens sluit je de kabel aan op de modem en aan je pc of laptop. of je maakt draadloos verbinding met het modem via Wifi.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, het gaat over kabelinternet, niet over ADSL of VDSL-internet.
Ik begrijp de vraag nog niet helemaal. Is er al internet aanwezig in het huis? Of is er gewoon geen verbinding tussen de meterkast en je apparaten?

Als je degelijk internet wilt maar er is nog geen aansluiting thuis, dan moet dat eerst worden geregeld. Je zult dan wel eerst uit moeten zoeken welke provider eigenlijk bij jullie levert want dit kan soms per straat verschillen. Ik gebruik zelf Ziggo en daar ben ik best tevreden over. Ik raad dus vaak een kabelboer zoals UPC of Ziggo aan. Maar je kunt ook kiezen voor glasvezel of ADSL van een KPN, Tele2, Telfort, XS4ALL of een andere partij. Maar ik weet niet wie er bij jullie thuis kan leveren, dus dat zul je zelf uit moeten zoeken.

Nadat je een geschikte partij hebt gevonden zal er alleen maar een klein kastje bij de hoofdaansluiting worden geplaatst (dat is meestal in de meterkast). Daar zullen je huisgenoten dus geen rommel van hebben.

Als er wel een verbinding is maar je kunt deze niet koppelen aan je apparaten heb je een draadloze router of powerline/homeplug adapter nodig. De eerste stuurt WiFi uit, de andere laat je bekabeld internet aansluiten in het huis. WiFi is geschikt voor telefoons en laptops, powerline adapters zijn handig voor vaste computers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding