Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe tel je het aantal Foutwaarden in Excel?

Hoe kun je in excel het aantal foutwaarden van een reeks bepalen? Bijvoorbeeld: er komt in een reeks van 12, 3x maal de foutwaarde #N/B voor. Hoe kan ik er met een formule achter komen dat het 3 foutwaarden zijn ???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik zou het als volgt doen. Zie het onderstaande voorbeeld.

In cellen A1 t/m A10 heb ik de getallen 9 t/m 0 gezet, behalve in cel A6, daar heb ik de 4 die er stond veranderd in de tekst "GV".

In cel B1 staat de formule

=1/A1

Hetzelfde voor B2 t/m B10.

Die formule kan dus overal worden berekend, behalve in B6 (omdat 1/"GV" geen getal is) en in B10 (omdat 1/0 niet bestaat). Er zitten dus twee fouten in B1 t/m B10.

In cel B12 heb ik nu de volgende formule gezet:

=SOM(ALS.FOUT(B1:B10-B1:B10; 1))

En, nu komt het: ik heb na het intypen van de formule nergens op geklikt en niet op Enter gedrukt, maar op Control-Shift-Enter gedrukt. Je ziet dat Excel nu accolades rond de formule plaatst.

Cel B12 geeft nu 2 aan. Dat is het aantal fouten in B1 t/m B10. Je kunt het zelf proberen door A1 t/m A10 te veranderen om meer of minder fouten in B1 t/m B10 te veroorzaken; je ziet hoe B12 meeverandert.

(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
Cryofiel
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Perfect. Dit is precies wat ik nodig had. Bedankt. :D
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image