Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er een andere server dan xampp (localhost) ?

Hallo,

Bestaat er een ander programma dan Xampp waarbij je, een localhost kan aanmaken? Ik heb op google al een beetje gezocht, maar kan niet echt iets duidelijk vinden.

Iemand een idee?
Alvast bedankt!

Vriendellijke groet, Stan

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Hoi Stan!

Uiteraard!
IIS7 is een mooi programma als je het wilt vergelijken met Xampp.
Het voordeel met IIS7 is dat het moeilijker is om voor hackers sql injectie's te gebruiken.
Er is een andere benaming voor Htdocs, maar in princiepe is er 1 mapje op IIS7 waar je je localhost op kan draaien. Htdocs op Xampp werkt het zelfde.

Bekijk youtube eens hoe het werkt,
ik zal mijn geheugen daar ook eens weer op gaan frissen, heb al lang gene website's meer gemaakt.

''Have fun exploring''
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
USBWebserver is compact en efficiënt. Zelfde werking als Xampp, maar geeft minder vaak foutmeldingen zoals Xampp dat bijvoorbeeld bij Skype- conflict wel doet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
XAMPP, USBwebserver, IIS, Apache...

Elke webserver laat localhost "draaien". Als je op Google zoekt, dan vind je er nog veel meer. Elke webserver heeft zijn voordelen. XAMPP is een uitgebreide webserver die je vast installeert op een PC, met MySQL en PHP. USBwebserver is handig voor de to-go, omdat het erop gebouwd is om op USB te draaien als webserver, met MySQL en PHP. Apache bv is alleen webserver ;)

Als je je eisen noemt, kun je dus een specifieker advies krijgen ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding