Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een doorlopende lijst doen scheiden zodat ze per alinea 3 regels zijn? (zie vb hoe ik het bedoel)

Ik heb een probleem met Word
Ik heb een hele lijst straat, stad, nummer en momenteel zijn de alinea's niet gescheiden van elkaar en daarom is het ook niet zo overzichtelijk. Hoe kan ik ze in alinea's delen?

nu is het
straat
stad
postcode
straat
stad
postcode
straat
stad
postcode
straat
stad
postcode

maar ik wil het als volgt
straat
stad
postcode

straat
stad
postcode

straat
stad
postcode

zonder zelf op enter te drukken

(In Word 2010)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

1.  Zet de cursor helemaal linksbovenin het document, dus aan de linkerkant van de eerste 'straat'.

2.  Klik in het Lint op Beeld (helemaal rechts).

3.  Rechts in het Lint verschijnt nu Macro's. Klik op het pijltje onder het woord Macro's (dus niet op het icoontje). Kies dan voor Macro Opnemen.

4.  Verzin een naam voor je macro. Standaard heet hij Macro1, dat kun je zo laten.

5.  Klik op het symbool van het toetsenbord. Druk dan Alt-F12 in. Klik nu op de knop linksonder in het venster (ik geloof dat die Toekennen heet), en daarna op de knop rechtsonder in het venster (ik geloof dat die Sluiten heet).

6.  Nu is Word een macro aan het opnemen, dus nu moet je goed opletten dat je niets verkeerd doet. Druk drie keer op pijltje-omlaag (zodat je bij het begin van het tweede adres aankomt), en druk dan op Enter.

7.  Klik opnieuw met de muis op het pijltje onder het woord Macro's in het Lint. Kies dan voor Opnemen Stoppen.

Nu ben je klaar. Vanaf nu hoef je alleen maar op Alt-F12 te drukken. Elke keer dat je dat doet, wordt de zojuist opgenomen macro afgespeeld, en scheid je dus het volgende adres van het vorige adres.

Druk net zolang op Alt-F12 tot je alle adressen hebt gehad, en de klus is geklaard.

(Lees meer...)
Cryofiel
11 jaar geleden
Dit lijkt mij op te lossen met "Invoegen => Tabel => Tabel invoegen".
Hier kan u nu instellen hoeveel rijen en kolommen u wilt.
Om naar een onderliggende lijn te gaan zal u op de tab-toets moeten indrukken.
Als u daar een opening wilt per groet laat u gewoon een cel leeg.

Desgewenst kan u de randen rond de cellen laten verdwijnen door te klikken op het kruisje links boven de tabel => Randen en arcéring... => geen => ok
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image