Bijlage komt niet mee met e-mail. Wat kan de oorzaak zijn?
Ik e-mail regelmatig met diverse mensen die allemaal bij dezelfde organisatie werken. Zelf zit ik niet bij die organisatie. Vaak worden er Word-bestanden over en weer met de e-mails meegestuurd. Van bijna alle mensen ontvang ik e-mail en bijlage netjes compleet. Maar er is één persoon waar het steeds fout gaat. Als hij me een e-mail met bijlage stuurt, komt alleen het e-mailbericht bij mij aan, zonder bijlage. Vreemd, want die mensen werken bij dezelfde organisatie, dus alle computers binnen het netwerk zouden hetzelfde ingesteld moeten zijn.
Het is al meermalen gebeurd en we komen er niet achter wat de oorzaak kan zijn. Hij zei dat ik de enige ben waar dit probleem zich voordoet. Hij vertelde ook dat hij zijn tekstbestanden altijd rechtstreeks vanuit Word naar me toe stuurt, dus niet via een mailprogramma. Wat kan het probleem zijn? Kan het bij mij liggen?
Toegevoegd na 30 minuten:
Er is nog iets opvallends aan de mails van die persoon. De mails van zijn collega's hebben allemaal een vaste corporate opmaak met een specifiek lettertype, een mooie ondertekening, een LinkedIn-logootje etc. De mails van die ene persoon hebben dat niet; die zijn allemaal heel kaal en opmaakloos in Times New Roman. Zou het iets met de instelling van de grafische set te maken kunnen hebben? Unicode en zo, veel weet ik er niet van.
Er is trouwens nog iets opvallends aan de mails van die persoon. Ik zal even de vraag uitbreiden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.