Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik een zoek functie macro in Excel?

Ik heb een bestand in excel. Het is een lijst met namen adressen emails en nog wat meer info. Ik heb alles netjes in kolommen staan. Nu wil ik een macro maken zodat excel zoekt naar bepaalde email adressen en woonadressen in deze lijst. het liefst wil ik dat hij deze adressen en email adressen rood maakt. kent iemand hier een macro voor? hoe neem ik deze op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Hiervoor kan best de toets F1 drukken en dan opent de helpfunctie.
Type dan "Macro" en er komen een aantal voorstellen.

Toegevoegd na 11 minuten:
U kan dit vrij simpel door uw regel waar de benaming staat, bv : naam, adres, nr, postnr, gemeente, emailadres, enz aan te klikken en dan naar tabblad "Gegevens" (Data) en dan op "Filter" te klikken.
Er verschijnen nu pijltjes in elke cel waar u kan op klikken en zo een selectie kunt maken waarop u kan zoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image