Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil in excel een cel met een bepaalde kleur aanklikken, iedere cel die ik daarna aanklik moet in dezelfde kleur veranderen. hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
5.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je zou het via 'Opmaak kopiëren' kunnen doen. Dat is de knop met het verfkwastje linksboven naast de knop 'Plakken'. Wanneer je deze aanklinkt, wordt alle opmaak van de geselecteerde cel of cellen gekopieerd. De volgende cel die je aanklinkt, krijgt dezelfde opmaak. Om dit op cellen die je na elkaar aanklikt toe te passen, moet je dubbelklikken op de knop met het verfkwastje. Nu kun je de opmaak plakken totdat je de knop weer aanklikt.

Nadeel hiervan is dat alle opmaak wordt gekopieerd en geplakt, niet alleen de celkleur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Dat laatste kun je wel als volgt bereiken, maar daar is meer voor nodig dan alleen klikken: Eerst één cel via de gewone manier de gewenste kleur geven. Daarna op de volgende cel klikken en Control-Y intypen. Dit laatste herhaal je voor elke volgende cel. Dus steeds klik, Control-Y, klik, Control-Y, klik, Control-Y, enzovoort. Voordeel hiervan boven het steeds op het "vul-emmertje" klikken is dat dit enorm veel sneller is omdat je niet steeds met de muis heen en weer hoeft tussen cel en emmertje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
doet hetzelfde als -y, scheelt weer een toets. Ik zou er de voorkeur aan geven om dit via 'Voorwaardelijke opmaak' te doen wanneer dat enigszins mogelijk is.
Cryofiel
12 jaar geleden
Hee, helemaal super, die F4 - die kende ik nog niet. Weer wat geleerd!

Andere antwoorden (2)

Je kunt ctrl ingedrukt houden en daarna alle cellen selecteren (erop klikken) die je wilt, en vervolgens vullen met de gekozen kleur. Het is het symbool van een emmertje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan met een verfkwastje (boven links) opmaak kopieren. Maar het kan ook met een sneltoets -> Als je net een actie hebt gedaan mbt het opmaken van een cel, dan kun je die actie kopieren met F4.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding