Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een drive letter toekennen aan een camera map?

Als ik mijn camera aansluit op de computer, komt er in de verkenner een speciale map. Hieraan is echter geen drive letter toegekend, en kan ik dus niet met een ander programma hierbij komen.
Is er een methode om er toch een drive letter aan toe te kennen.

Misschien meteen een tweede vraag. Wanneer ik een afbeelding dubbelklik, dan wordt er een voorbeeld weergegeven in de Windows Viewer. Kan ik dit veranderen dat hij een ander programma opent met de afbeelding erin. Ik vind MaxView van Faststone veel prettiger als viewer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rechtermuisklik bestand openen met->standaard programma kiezen (o.id.). Kies het programma, vink aan:"dit programma altijd gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat uitleggen dat een cardreader gebruiken het eerste probleem oplost overbodig is. Misschien niet de gewenste oplossing maar wel een effectieve. Ben zelf fan van cardreader gebruik over USB-kabeltjes aan apparaten knopen. Maar dan moet je je cardreader wel altijd aan je PC laten hangen anders is het net zoveel gehannes natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had een antwoord gegeven, maar dat werkte niet (zelf gecontroleerd). Ook even gezocht op engelse pagina's maat het ziet er naar uit dat het niet kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemd. Je kunt de map wel gewoon openen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik heb eerder zo´n probleem bij een klant gehad. Ik had het opgelost door een instelling bij de camera te veranderen dat de computer het geheugen van de camera zou herkennen als externe-media opslag, het kan ook zo zijn dat de drivers niet goed werken of geinstalleerd zijn. En een bepaald bestand automatisch openen met een gewenst programma kan, zoals eerder verteld, gewoon met behulp van rechtermuisknop op een bestand > openen met > kies programma
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding