Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil graag een filmpje maken met VTS bestanden, maar Windows Movie maker pakt deze bestanden NIET MEER, wat te doen?

Ik heb VTS bestanden en ik wil daar fragmenten uit knippen om een filmpje te maken. Eerder is dit mij wel gelukt, maar nu hoor ik enkel het geluid en zie ik geen beeld.
Ook bij mijn vorige filmprojecten (wlmp) is het beeld weg, terwijl hij het eerder wel gewoon gedaan heeft. Waar ligt dit aan en wat kan ik er tegen doen?

Toegevoegd na 2 uur:
Correctie: VOB files

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je wel geluid hoort dan lijk mij dat het beeld ook wel goed is maar er is waarschijnlijk een ontbrekende codec ?
zo te zien heb je de windows live movie maker versie
die is minder goed dan de windows movie maker versie
er is nog de oudere versie te vinden die mijns inziens beter werkt
wellicht werkt die wel ?
zie link 1 (weet niet of je deze goed kan installeren (gebruik eventueel compatible mode tijdens het installeren?)

probeer dit eerst eens
Als je de film afwerkt dus exporteren van wlmp project file naar gewone wmp file of avi ??

speel hem dan eens af met VLC player
heb je daar wel beeld dan is de film verder gewoon goed
maar kan windows media player er niet mee overweg
Vlc of een ander player wil meestal wel

maar dan zit je nog met de moviemaker zelf

voor verder editing kan je mischien beter de VOB files eerst converteren naar AVI
Als je tenminste geen succes heb die oudere versie moviemaker er op te krijgen of dat niet wilt

Toegevoegd na 1 minuut:
links zijn omgedraaid
(Lees meer...)
capthavoc
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding