Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er alternatieven voor Thunderbird email?

Ik heb de nieuwe versie van Thunderbird (versie 3) geïnstalleerd. Wat bleek: al mijn weergave-instellingen waren verdwenen, en essentiële informatie ontbrak: ik kon niet meer zien hoeveel berichten in een map zaten, en hoeveel daarvan ongelezen waren.

Dit bleken "features" van Thunderbird 3 te zijn. Niets aan te doen dus.

Ik heb snel weer de laatste 2.x-versie geïnstalleerd. Daarmee bleken al mijn instellingen terug te keren, dus ze waren gelukkig niet gewist.

Deze laatste versie had al minder features dan de vorige 2.x-versie, maar goed, deze is in ieder geval wel bruikbaar, in tegenstelling tot versie 3.

Nu is mijn vraag: stel dat Thunderbird zijn foute koers niet herstelt - welke alternatieve emailprogramma's zijn er?

Wensen:
--  Lokale opslag van email, dus geen webmail.
--  IMAP is niet nodig, POP(S) is genoeg.
--  Liefst gratis.
--  Alle features die Thunderbird 2.x had.

GEEN Outlook! Outlook zou prima voldoen, het is een goed programma - het nadeel is echter, dat je er nooit meer van afkomt, omdat het bestandformaat geheim is.

Cryofiel
14 jaar geleden
in: Software
2.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Outlook geheim?? Veel dingen zijn dan geheim als je de bestandsextensie uit hebt staan en systeembestaan niet zichtbaar zijn ingesteld ;) Bestandsformaat voor je opgeslagen mail is .OST of .PST.
Verder zitten alle mappen in je profiel onder: "application data\Local settings\Microsoft\Outlook"
en ook onder je profiel en "\Local settings\Microsoft\Outlook" Op het gratis gedeelte na en de toch wel zichtbare bestandsformaat kun je evt. toch nog even nadenken over outlook.
Cryofiel
14 jaar geleden
Dat Outlook zijn mail in .pst-bestanden opslaat, is mij bekend. Ik weet ze ook te vinden. Ik dacht echter, dat het formaat van .pst geheim was, zodat geen enkel programma (behalve Outlook) deze bestanden kan lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Cryofiel, blijkbaar zijn .pst bestanden niet alleen maar te openen door outlook, maar ook door outlook express en 3rd party maatschappijen zie de links:
http://www.mailnavigator.com/reading_ms_outlook_pst_files.html en een twijfelachtig pakket: http://www.recoverytoolbox.com/open_pst_file.html

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb hier nog wat mogelijkheden voor je:
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ikzelf gebruik al jaren tot tevredenheid Eudora Light:
http://www.eudora.com/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik zie op de site dat zowel Sponsored Mode als Light Mode advertenties laat zien. Hoe opdringerig zijn die?
voordat je op zoek gaat naar een ander programma: ik heb hetzelfde probleem gehad. Die features waar jij het over hebt door van slimme mappen over te schakelen naar lokale mappen. Slimme mappen is bedoeld om meerdere accounts samen weer te geven. Selecteer boven de mappen met de pijlen Lokale mappen en je probleem is opgelost! Ik hou ook niet van Outlook maar ik heb het wel 1 maand moeten gebruiken omdat Mozbackup in Windows 7 mijn backup uit XP niet terug wou zetten in versie 2. Ik heb alle mails van die ene maand uit Outlook vervolgens kunnen importeren. Easy! Mijn advies: overweeg Thunderbird nog eens. The bird rules!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Dus volgens jou kun je email die in Outlook is opgeslagen (in de .pst-bestanden) importeren in Thunderbird? Da's nieuw voor mij, ik dacht dat het formaat van .pst geheim was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker! - - - en de rest gaat als vanzelf... :)
Ik gebruik zelf Windows Live Mail. Erg makkelijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat een grote vraag is of je webmail wilt ontvangen met dat programmaatje.

Thunderbird is voor mij al heel lang een taboo. Microsoft ook en als ik iets wil dan is het portable.
Uiteindelijk ben ik toch over op webmail. Met de webbrowser FireFox en de plugin gmail-checker is dit een prima combinatie. Ik zie of er mail is van meerdere accounts en kan met 1 klik inloggen.
Nooit meer iets weggooien.

Dus mijn alternatief is toch webmail.

Even mijn ervaring weergegeven. Ik was het helemaal zat met enige programma'tje. Plus de belangrijke backups die dan nog nodig zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding