Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Excel maakt bij het exporteren naar CSV van 8713091022351 -> 8,71309E+12, hoe voorkom ik dit?

Ik krijg een producten Excel bestand van een leverancier en probeer deze om te zetten in CSV, echter worden dan de artikelnummer omgezet in het andere formaat. Hoe voorkom ik dit?

Ik weet dat ik de celeigenschappen kan aanpassen, deze staat op 'standaard', als ik dit aanpas naar 'getal' (zonder decimalen) gaat het goed. Maar het gaat om een wekelijkse update dus ik hoop dat er een mogelijkheid is om Excel zo in te stellen dat hij 'standaard' geen rare dingen doet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ter info, ik open de CSV na opslaan in notepad en zie dan de 8,71309E+12 staan. Niet in Excel dus.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is er tegen om die velden voor artikelnummers om te zetten in getallen (of tekst)? Veel werk. Meestal gaat het om kolommen of rijen en die kun je in een keer omzetten naar getal (of tekst).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

De leverancier van de sheet zit fout; hij moet de artikelnummers als een tekenreeks afleveren niet als een getal. als je jet veld aanklikt moet er als eerste een ' staan. Zie bijlage.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij levert dit aan als type standaard niet als getal, maar het '-teken ervoor zou een oplossing kunnen zijn. Ben benieuwd of er nog andere ideeën zijn waar ik geen aanpassing van de leverancier voor nodig heb.
Voor zover ik weet kan dat niet. Of je moet wellicht diep in het register gaan frotten...
Dat gaat zoveel tijd kosten, met mogelijk ongewenste effecten elders, dat een macro(knop) om ff die celeigenschappen in het gewenste formaat te zetten me handiger lijkt. Of je kan de inputfile van de leverancier via een (desnoods basic) programmaatje voorbewerken.

Toegevoegd na 12 minuten:
@vdijken: leverancier zit helemaal niet fout. Hij levert gewoon netjes alle getalletjes.

Toegevoegd na 25 minuten:
@vdijken ...leverancier kan wel 10.000 klanten hebben, die allemaal hun eigen (geautomatiseerde) manier hebben om de inputfile te verwerken. Als er dan opeens een ' voor alle getalletjes wordt gezet... dan mag jij de boze mailtjes beantwoorden hoor!:)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je al geprobeerd, vooraf, de kolom waarin de getallen komen de eigenschap tekst te geven? Wellicht is dat een oplossing. Verder zou je nog kunnen proberen de csv via Word op te slaan.

Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als opmaken als tekst niet helpt, dan zou je misschien kunnen kiezen voor Celeigenschappen > Getal > Aangepast > 0.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding