Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je een zeer kleine tekst uitvergroten en scherp maken?

Dit zie je altijd bij CSI en zo maar dit is zeker te mooi om waar te zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
766

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

met de huidige techniek kan je oude films ( dus ook teksten) helemaal uitvergroten en computers herkennen dan lijnen en zo maken ze het een duidelijke scherpe foto of text. Met huis tuin en keuken pc programma's kom je best ver. Je kan een oude Laurel En Hardy film full HD 1080 maken. Maar dat vergt wat tijd en je moet weten hoe... Maar wat ze bij CSI doen, een deel zal wel overdreven zijn in tijd en snelheid van het proces, maar dat kan dus wel :)

Zo komen tegenwoordig onopgeloste moorden en onderzoeken uit op nieuw bewijsmateriaal. Het probleem is alleen dan dat het vaak al verjaard is...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een foto met tekst van lettergrootte 8-10 op word schat ik, maar het probleem is dat het niet scherp is. Ik denk dat ik door alleen de foto scherp te maken het al zou kunnen lezen, zonder uit te vergroten, is dit mogelijk en makkelijk, niet heel belangrijk dus niet van plan meer dan een uur werk in te steken wat mij al best veel lijkt voor zo'n foto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt wel dingen oppoetsen, maar geen nieuwe details zichtbaar maken, en dat laatste gebeurt op wonderbaarlijke wijze in films en op TV wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een foto van geschreven tekst in een schrift.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Getypte tekst bedoel ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je haarscherpe text wil dan moet je een vector programma gebruiken zoals adobe illustrator. Dit is waarschijnlijk een beetje teveel moeite maar het kan wel :)
Ja, dat kan met Microsoft Deblurring. De techniek is vrij nieuw maar de resultaten zijn veelbelovend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gvrox
12 jaar geleden
Jouw antwoord gaat over het verwijderen van bewegingsonscherpte, de vraag gaat over het uitvergroten van een foto. Indien die foto al scherp was, dan helpt dit niet.
gvrox
12 jaar geleden
Hm, ik zie nu in een reactie dat de foto inderdaad niet scherp is. Als dit kwam door beweging dan kan jouw tip toch helpen. Als de foto gewoon uit focus is, zijn er wellicht andere technieken (maar dan mag het niet heel erg uit focus zijn)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding