Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

?Als ik mijn laptop aan doe start die op met het scherm windows xp als normaal maar als die klaar is met laden krijg ik 1 sec blauw beeldenvaltuit

Als ik meteen bij het opstarten op F9 druk om in de boot te komen doet die het ook niet. Anders kon ik Windows XP opnieuw installeren via de originele CD.
Hoe kan ik in de Boot komen? Heb het ook al geprobeerd met een extern toetsenbord en monitor.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
881

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bootvolgorde kan je instellen in je Bios.
Welke toets dat is is laptop afhankelijk.
Eénmaal hierin kan je de bootvolgorde instellen.

Zorg dat je dvd/cd als eerste staat als je windows opnieuw wilt instaleren vanaf cd/dvd

Lukt dat niet dan kan je windows ook nog instaleren vanaf een usb stick.
Je dient dan wel een usb stick te preparen dat deze bootable is.
Hoe dat gaat kun je in de onderstaande link lezen.
Let wel hier wordt over win7 geschreven, maar werkt ook met XP

http://download.cnet.com/Windows-7-USB-DVD-Download-Tool/3000-18513_4-10972600.html

Een schijf uitbouwen en dan via een andere comp windows instaleren gaat moeizaam werken.
Tijdens een dergelijke installatie zal de externe ( dus jou schijf ) niet gezien worden als C doch als D, E of zelf verder in het alfabet.
Deze zal je dan in het msconfig moeten herinstrueren, zo ook van de pc waarvan hij geinstalleerd is ( deze zou een dualboot aan gaan geven ).
Is te omslachtig.

Maar hoe je het ook doet, je hebt nog geen oorzaak gevonden van wat nu speelt.

Ik zou beginnen met om in de veilige modus proberen te starten.
En dan inderdaad zoals eerder vermeld is even naar je grafische drivers kijken.
Waarom?
Omdat hij gewoon opstart, maar zodra hij klaar is met laden van zijn drivers e.d ( en dus ook van je grafische adapter ) instort.

In veilige modus start hij namelijk op met alleen het hoognodige.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Duidt waarschijnlijk op een BSOD en kan dus heel goed een hardware probleem zijn. (En dan helpt windows opnieuw installeren ook niet.) Misschien nog eens een ander toetsenbord proberen om er zeker van te zijn dat dat toetsenbord niet goed is.

Afhankelijk van je handigheid met computers kan je eventueel de hardeschijf eruit halen en in een andere laptop windows erop zetten, en vervolgens weer in je eigen proberen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
F8 is de toets voor veilige modus kom je er dan ook doorheen ?
want dan is misschien de driver van je videokaart het probleem ?
(Lees meer...)
capthavoc
12 jaar geleden
Je moet inderdaad de harde schijf eruit halen en bij de dichts bij zijnde computer winkel een kabel kopen die in je harde schijf kan en aan het uit einde een usb o.i.d dan het uit einde in een andere computer en vanaf die andere computer windows opnieuw installeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geluk hebt een paar euro denk zowieso niet meer dan 5 euro.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding