Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik bijvoorbeeld een rand om mijn foto bij photoshop elements voor mac?

Ik heb een ontwerp met verschillende lagen gemaakt maar kom er nu achter dat ik eigenlijk nog wel een dikke zwarte rand erom heen wil. Is dit mogelijk? Zo ja, waar? Ik kan het nergens vinden. Hij is in het engels.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
15.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Selecteer de laag van de foto. Rechts onderin in je lagenpallet staat "fx". Druk hier op en selecteer "Stroke". Je kan hier de "size" in pixels geven en de kleur selecteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij een toplayer heeft, kan je toch net zo goed een zwart vlak er achter tekenen i.p.v. van een transparant vlak met een stroke?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja sorry, ik praat onzin. Zit nog maar 6 jaar in het vak, beginnersfoutje zeg maar.
Ga naar: select
kies: all
Ga naar: edit
kies: stroke

vul dikte in (bijv 10 pix)
vul in: outside
kies: kleur

dubbelklik op foto

dan heb je een rand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf photoshop, maar dit werkt ook wel voor Elements.
1. Ik maak een nieuwe laag (helemaal bovenin) en vul deze met een kleur. (maakt niet eens uit wat).
2. Deze laag geef je 0% opacity. Dan zie je hem niet meer dus.
3. Dan ga je naar layer-style, en kies dan de onderste optie 'stroke'.
4. Zoals hieronder het plaatje, zorg je ervoor dat de positie 'inside' is.

En dan heb je een mooie rand om je plaatje!

Toegevoegd na 1 minuut:
Voordeel van deze methode is dat je achteraf nog alles kunt veranderen, zoals kleuren, lijndikte etc.

Toegevoegd na 5 minuten:
Mac of Pc maakt trouwens niet uit. Onderstaand plaatje ziet er allen ietsje anders uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding