Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb een nieuwe pc gekocht maar hij is super sloom het is een asus en kan ik hem ook sneller maken en zo ja hoe dan?

Toegevoegd na 22 minuten:
met sloom bedoel ik dat hij er 3min over doet om op te starten en als ik een progamma open dan doet hij daa hee lang over

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
echte snel pc heeft dit intel core i3,i5, i7 (i7 snelste) kloksnelheid vanaf 2.8Ghz
minimaal 2 gb RAM
AMD Radeon HD 5000-6000 series
SSD schijf 1.5x sneller opstarten zo,n 14sec of meer

als je dit erop zet is je pc aanzienlijk snel

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Als het mogelijk is zou je de grafische kaart kunnen ''overclocken''. Meer hier over vind je op diverse computer forums. Je moet dan wel weten wat voor kaart er in je computer zit en kijken of het mogelijk is.

Toegevoegd na 1 minuut:
En gooi ook alle troep er vanaf die bij de pc word geleverd, zoals die reclame programma's wat veelal een demo product is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik jou was zou ik het gewoon terug gaan naar de winkel, aangezien pc nieuw is, en vragen hoe het zit. Als je het zelf iets gaat aanpassen vervalt je garantie direkt dus doe het niet. succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Linux mint downloaden en branden op een DVD, opstarten vanaf die DVD en kijken of hij werkt.
Zo ja, dan installeren en de hele schijf opnieuw formatteren en Linux er op zetten.
Opstarten duurt dan nog maar een halve minuut en het openen van een programma gaat eveneens sneller en blijft ook zo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een pc/laptop sneller maken dan moet je deze dingen vervangen/vergroten:

-processor
-videokaart
-RAM

Omdat je zegt dat het opstarten erg lang duurt betekent het dat de pc processor langzaam werkt tenopzichte van wat de besturingsyssteem nodig heeft.

Zo kan het ook zijn dat je pc een besturingsysteem draait die hij helemaal niet aankan.
Draait hij windows 7?, vervang het dan door xp.
Vereist minder en zal dus sneller werken.

Nieuwe pc?, het kan zijn dat je een 2e handse heb gekocht die er nieuwe uitziet.
Als je garantie hebt moet je kijken of je pc wel heeft wat er beloofd werd.

Ga naar start»uitvoeren»dxdiag ,
Hier zie je een overzicht van vanalles en nogwat van wat er allemaal in je pc zit.

Succe§

Toegevoegd na 2 minuten:
Elke besturingsysteem heeft wat eisen waaraan je pc moet voldoen zodat hij optimaal gebruik kan maken van de OS,
Zoals RAM en processor snelheid.

Zoek even op internet de requirements van jouw besturingsysteem en kijk of je eraan voldoet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image