Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verander ik de standaard lettergrootte bij voetnoten in Word?

Mijn standaard lettertype en -grootte staat op Arial 11. Wanneer ik voetnoten invoeg, worden deze ook ingevoegd met Arial 11. Dit wil ik graag veranderen naar lettergrootte 9, anders zijn de voetnoten net zo groot als de hoofdtekst. Kan dit? En zo ja, hoe?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ja hoor, dat kan.

Maak een voetnoot en zet de cursor in de tekst van die voetnoot. Klik nu bovenaan in het lint op "Start". In het lint zoek je nu het vierde blok, dat "Stijlen" heet.

Naast het woord "Stijlen", helemaal rechtsonder in het blok, zie je een klein pijltje. Klik daarop.

Nu verschijnt links van je document een balk met alle stijlen. De stijl "Voetnoottekst" is als het goed is geselecteerd.

Als je met je muis op die stijl "Voetnoottekst" gaat staan, verschijnt rechts daarvan een pijltje. Klik daarop en kies voor "Wijzigen...".

Er verschijnt een nieuw venster. Klik linksonder op de knop "Opmaak" en kies voor "Lettertype". Kies het gewenste lettertype, klik op OK, klik nogmaals op OK, en alle voetnoten zullen het zojuist gekozen lettertype hebben.

Toegevoegd na 9 minuten:

Kleine verfijning:

Het nieuwe opmaakprofiel is van toepassing op alle voetnoten waarvan je zelf nog niet het lettertype hebt aangepast, en op alle voetnoten die je vanaf nu maakt.
Plaatje bij antwoord
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ER zin twee opties:
Of je verandert dat handmatig.
Of je moet een sjabloon aanpasse met de opties.
Frank
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing