Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Troubleshooten op de pc, wat is de beste manier van achterhalen wat je fout deed?

is het mogelijk een soort van log te maken die de oorzaak van een fout vastlegt? Ik bedoel, nasa zal toch ook niet tevreden zijn met: sorry dit programma gaat sluiten...., zonder oorzaaksmelding?

Ik vind altijd dat foutmeldingen

1-onduidelijk zijn: Er is een fout, en we gaan sluiten. zie een miljoen cijfertjes voor de inhoud van uw fout. :$

2- ontstaan op een moment dat je niks geks doet, niks wat je niet altijd al doet.

3- hinderlijk onregelmatig zijn.... hé, nou issie weer weg!?

4 - zelden een duidelijke help bron bieden. Lang Leve Google! eh,... Goeie Vraag!

:-)

ik ben benieuwd wat jullie doen om evt fouten te vinden, ipv te stranden in hm laat maar...?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nasa zal vast en zeker gebruik maken van systemen als Linux/Unix en geen Microsoft ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
intussen overweeg ik het ook! :-))

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je Windows PC houdt een aantal logs bij.
Die kun je zien als je het volgende plakt in "Uitvoeren"

c:\windows\system32\mmc.exe c:\windows\system32\eventvwr.msc

Maar in de praktijk heb je daar maar weinig aan.
De mededelingen zijn cryptisch en niet verder uit te zoeken.
Verder wordt er niets bijgehouden.
(Lees meer...)
AWM
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Juiste antwoord alleen jammer van de laatste zin.
Ik moet juist werken met die cryptische woorden en via google kun je er een hoop uithalen.
Hetzelfde geldt overigens voor blue screens, deze staan ook in je eventviewer.
AWM
15 jaar geleden
Ja, maar je komt er echt geen bal verder mee in de meeste gevallen.
"Un unhandled exception has occurred."
bb8768ca6757657cc665455
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er komen meer meldingen voor die leesbaar zijn dan jouw voorbeeld is mijn ervaring. 2 fouten op mijn systeem: RDP-protocolonderdeel X.224 heeft een fout ontdekt in de protocolstream en heeft de verbinding met de client verbroken. Bij de schaduwkopieën van volume C: zijn afgebroken omdat de schaduwkopieopslag niet kan worden uitgebreid vanwege een door de gebruiker opgelegde limiet. Beide zijn goed leesbaar of je weet wat je ermee doet is het 2e ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik kan het op zn minst eens testen en zien... :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
er zaten toch wel wat nuttige dingen tussen, en ik weet nu in elk geval dat ik daar kan kijken. thanks!
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image