Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zet je windows xp op een computer?

Hallo wij willen van vista naar xp gaan met onze pc. Is dit te downloaden of moet je dit echt in de winkel kopen. We willen er maar weinig geld vooe uit geven. Graag duidelijke uitleg en als het via download kan mag er dan uitleg bij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is: Waarom wil je terug naar XP? Vergeet niet dat Windows XP bijna niet meer ondersteunt wordt, en dat veiligheidspatches ook niet meer uitgebracht zullen worden. Je creeert er dus wel een potentieel gevaar mee, door terug te gaan naar Windows XP. Windows XP is overigens niet meer in de WInkel te kopen. Via marktplaats misschien nog wel, of via torrentsites, maar ik raad Windows XP gewoon af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind vista slecht en ik heb xp op mijn laptop waar ik echt tevreden mee ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En waarom wil je de boel dan onveiliger maken? Windows XP wordt NIET meer ondersteund. Het is aan te raden om naar Windows 7 te gaan, deze werkt veel beter en sneller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat vind je slecht aan Windows Vista? Als het namelijk gaat om de snelheid, dan kan je computer het gewoon niet aan. Je kunt dan wel terug gaan naar Windows XP, maar door de updates die je voorlopig nog kunt krijgen wordt die ook alleen maar trager. Ondersteuning voor computers met lage specificaties wordt steeds minder...
capthavoc
13 jaar geleden
Als we wat meer weten dan kunnen we wat meer zeggen maar Ik ben het met de meeste reacties eens
je kan beter windows 7 er opzetten uiteindelijk is dat de betere investering
(als je pc voor vista gemaakt is kan hij zeker windows 7 aan)
is dat eigenlijk al niet het geval of werkt vista maar matig
omdat je pc eigenlijk beter geschikt was voor xp
overweeg dan eens om wat extra geheugen te kopen,...
dan hoef je misschien niet eens over te stappen
en kan je in de toekomst als nog windows 7 kopen
ik vind de laatste tijd vista echt niet slecht hoor zolang je maar naar behore update

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Dat zal je echt moeten kopen (of krijgen), je zult je pc bij installatie ook weer schoon terug krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Windows XP wordt nog tot 2015 ondersteund en krijgt dus tot die tijd nog steeds veiligheidsupdates.
Ik snap heel goed als iemand nog graag XP gebruikt.
Windows 7 is een goed alternatief.

XP is wel erg moeilijk te verkrijgen, illegaal downloaden heeft weinig zin als je gebruik wil maken van updates.

Toegevoegd na 3 minuten:
Probeer eens een niet mainstream computerwinkel.
Mycom, DYnabyte of Computerland zullen geen windows xp meer verkopen.

Ik weet dat PC oke in amsterdam vaak wel nog "oudere" software heeft.
houd rekening met 50-100 euro
Voor 100 euro heb je ook al windows 7 trouwens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image