Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik Abuchak van mijn pc??

Ik gebruik W7-prof, 64bits, Mozilla Firefox. Het lijkt een zoekmachine, maar verhindert het inloggen op ING. Dus op het moment dat je de inloggegevens wil gaan intikken, springt Abuchak tussen beide en genereert een uitlogopdracht. Het probleem doet zich alleen voor bij ING.
(Als ik Safari gebruik, gaat alles naar wens)

Toegevoegd na 6 dagen:
Vanzelfsprekend bleef ik intussen zoeken... En... de oplossing heb ik op het Internet gevonden. Mozilla opstarten, in de adresbalk intikken about:config.
Jawel. we zullen voorzichtig zijn, en als filter intiken: abuchak. Er komen 2 regeltjes, waar die verdomde abuchak staat vermeld. Die wijzigen in google.nl/search. En zo loopt alles weer als de bekende trein. Het schijnt te maken te hebben met de installatie van Firefox versie 7.X
So far, so good.
Dank aan iedereen die de moeite deed te reageren!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
850

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik lees op verschillende fora dat Abuchak een nogal vervelende bijkomstigheid is van Firefox 7. De meeste gebruikers hebben deze (en alles wat er aan hangt) als oplossing ge-deinstalleerd en daarna Firefox 4 geinstalleerd. Daarmee was het probleem opgelost. Maar dat is dus geen eigen ervaring maar van anderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt natuurlijk gewoon internet explorer gebruiken.
Anders zul je moeten kijken of het programma staat in het configuratie scherm programma's en onderdelen.
Als daar in de opsomming abuchak voorkomt kun je het mogelijk deinstalleren ( verwijderen)
Frank
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding