Hoe stel ik Adobe Reader X in als vast programma om .pdf files te openen in Windows 7?

Telkens als ik een .pdf file wil openen dan vraagt de computer eerst of het op het internet of uit een lijst gezocht moet worden, daarna moet ik het op het volgende menu kiezen.
Het vakje waarmee ik Adobe Reader als vast programma waarmee alle .pdf files geopend moeten worden kan kiezen is altijd lichtgrijs en dus niet beschikbaar.
(zie afbeelding hieronder)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
6.2K
Pieter2011
12 jaar geleden
Kun je, wanneer je op "Bladeren" klikt, en je gaat naar Adobe, het vakje "Dit type bestand altijd openen met..." ook niet aanvinken? En heb je al geprobeerd om Adobe Reader opnieuw te installeren? Zelf gebruik ik overigens altijd het (veel lichtere en veiliger!) Foxit Reader i.c.m. Foxit Pdf-Creator.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas werkt ook deze tip niet, ik kom weer op hetzelfde schermpje uit met het grijze vierkant.
Ook nieuw installeren van Adobe Reader werkte niet. :-(
Pieter2011
12 jaar geleden
En via (in Vista) Standaardprogramma's > Koppelingen instellen of (bij XP) Extra > Mapopties > Bestandstypen, lukt het ook niet om Adobe Reader als standaard in te stellen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leek een goede tip, maar Adobe is niet in de lijst standaardprogramma's te zien, en daardoor ook niet aan het bestandstype .pdf te koppelen.
Als ik in de lijst bestandstypen kijk dan is Adobe wel gekoppeld aan o.a. .pdfxml en .fdf - maar .pdf laat zich niet koppelen.
In de extensie-lijst staat "onbekende toepassing" erachter en als ik erop klik dan verschijnt weer het venster met Adobe als aanrader maar een grijs aanvink-vlakje. :-(
Pieter2011
12 jaar geleden
Pfff... ik geef het op. Hopelijk is er iemand die je wél kan helpen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dank je in ieder geval voor het positief meedenken, hopelijk komt iemand anders met een oplossing.

Antwoorden (3)

Ik heb de oplossingen als je via eigenschappen gaat en dan probeert te wijzigen is het idd niet aan te vinken. maar als je openen met gebruikt dan heb je wel de optie om het aan te vinken.

Toegevoegd na 6 uur:
Al opgelost, probeer eens Adobe te verwijderen en vervolgens opnieuw te installeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas, ik kom al via "openen met" terecht op de keuze "programma zoeken op internet" of "programma kiezen uit lijst" - daarna verschijnt het getoonde venstertje met grijs vierkantje.
Probeer eens met een willekeurig ander programma. En erna probeer je het bestand opnieuw te openen door rechts te klikken erop en dna te kiezen voor openen met... daar kies je dan opnieuw adobe reader. mocht dat niet werken zou ik inderdaad zoals hierboven aangegeven adobe reader opnieuw installeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opnieuw installeren helpt niet, bij keuze voor "openen met" kom ik ook na eerst een willekeurig ander programma gekozen te hebben altijd weer uit bij het getoonde scherm met grijs vierkantje waar ik dus geen vinkje in kan zetten.
In principe kan je door rechts te klikken op het bestand en dan eigenschappen, kiezen door welk programma dat geopend moet worden.

Afhankelijk van je besturingssysteem uiteraard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat moet ik dan ook elke keer weer doen, ik kan niet mijn computer wijsmaken dat Adobe als standaard programma gebruikt moet worden voor .pdf bestanden.
Helaas geen oplossing voor mijn probleem dus.