formule excel 2007 aftrekken?
Hallo
Ik ben pas begonnen met excel een tabel te maken nu heb ik een probleempje .
Ik wil in 1 vakje bv B42 een totaal krijgen van B2 tot B40, maar iedere keer als ik weer iets bijvul moet daaronder alleen komen te staan wat van de vorige rij afgetrokken is
dus B2-B3 (dan moet er een totaal komen) en als ik dan in B4 iets invul moet ik dat zelfde vakje B42 alleen maar te zien krijgen wat dan B3-B4 is ?
alvast bedankt voor de hulp
B2 staat het getal 136
B3 133 < moet eraf bij B2
B4 130 < moet eraf bij B2 hoop dat t zo duidelijker is in B42 moet iedere keer een totaal komen te staan dus in de eerste instantie krijg je
B2 - B3 = 136-133= in vak B42: 3
maar dan als ik in B4 iets invul moet dat ook weer bij B2 eraf gehaald worden en moet dus in vak B42 : 6 komen te staan hoop dat dit duidelijker is
Eerst wil je daar
B2-B3, daarna
B2-B4, daarna
B2-B5, enz.
Begrijp ik dat goed? Ik heb nog een volgende vraag, voor ik je een voorstel kan doen:
Wordt het getal in kolom B steeds kleiner (in je voorbeeld wel: 136,133,130)? Of kan het ook gebeuren dat het getal weer een keer groter wordt?
Maarja... waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? :)
http://www.speedyshare.com/ Dan de file uploaden, en de link hier plakken. Ook het password opschrijven, zodat je later zelf de file weer eventueel kan deleten. (Als alles helemaal niet lukt kan je de file ook nog direct naar me mailen: rk@xs4all.nl )
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.