Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

formule excel 2007 aftrekken?

Hallo
Ik ben pas begonnen met excel een tabel te maken nu heb ik een probleempje .
Ik wil in 1 vakje bv B42 een totaal krijgen van B2 tot B40, maar iedere keer als ik weer iets bijvul moet daaronder alleen komen te staan wat van de vorige rij afgetrokken is
dus B2-B3 (dan moet er een totaal komen) en als ik dan in B4 iets invul moet ik dat zelfde vakje B42 alleen maar te zien krijgen wat dan B3-B4 is ?

alvast bedankt voor de hulp

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Kijk misschien even met de breedte van de tabel. Meer problemen met de tabel? Het kan ook zo zijn dat de tabel niet verder uitgerekt kan worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom voeg je niet gewoon een kolom C toe, waar de verschillen instaan? Dan kan je van elke dag het verschil zien, en daar zelfs een grafiekje van maken.

Gewoon de formule over de hele kolom C doortrekken, maar niet vergeten de de verwijzing naar B2 absoluut te maken (dus =B$2-B3 zetten, in C3). Zie voorbeeldje.

Toegevoegd na 3 dagen:
Tja... lastig. Om precies de laatste te kiezen, dat wordt toch veel getruuk, of een macro.

Wat je wel alvast kan doen ( aan de hand van voorbeeld dat je gaf): in B18 zetten: =B5-MIN(B5:16) (en dat kopieeren naar C18, D18, etc)

Dat geeft dan het verschil tussen B5 en het minimum. Dan wel zorgen dat het minimum elke dag minder wordt! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing