Is er een manier om te zorgen dat mijn computer sneller opstart? Zie extra uitleg!
Het probleem zit hem bij mijn externe hardeschijven. Als ik ze allebei uit heb (1x 500GB en 1x 1500GB) start hij op met de snelheid wat ik wil.
Echter, ik heb geen zin om iedere keer die dingen uit te doen en vervolgens als mijn computer aan is ze weer aan te doen. Ze staan niet op een plek die makkelijk bereikbaar is en wil ze ook niet verplaatsen naar een plek die dat wel is. (Ik wil ze namelijk niet op mijn bureau; ze staan toch altijd hier en worden nooit verplaatst zo'n beetje)
De computer doet bij het opstarten iets met de schijven; controles uitvoeren of iets dergelijks, ik weet het niet, maar het duurt mij te lang. Ik heb een super snelle computer met een Intel core i7 op 3,9 GHz dus daar ligt het ook écht niet aan.
Is er dus een manier om te zorgen dat hij die ''controles'' (als dat het is) niet meer bij de externe schijven uitvoert? of misschien dat op wat voor manier dan ook de externe schijven pas geactiveerd worden op het moment dat Windows (7, 64bit) al gestart is? Dat laatste zou namelijk hetzelfde effect hebben als het later aanzetten, en dat vind ik wél goed.
Ik heb al iets van ''quick boot'' aangezet, maar het verschil daarmee is ook niet waar te nemen.
Het gaat dus om het opstarten vóórdat windows is gestart en het opstarten ván windows. dus allemaal (ver) voordat je het bureaublad ziet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.