Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom doen Windows Updates er altijd zo lang over om te downloaden/installeren?

Het is gewoon zielig, heeft MS zo weinig servers, of gewoonweg zoveel overbelasting, en het installeren van IE9 of Live Essentials is ook echt om gestoord van te worden. Ook niet de eerste keer dat het me opvalt.

Toegevoegd na 6 uur:
Internet werkt prima, ik haal volledige snelheid zoals opgegeven en mijn PC is niet traag, merk het op meerdere PC's ook als ik zelf de opdracht tot updaten geef.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
5.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit soort programma's, zoals van Windows Live en Internet Explorer, hebben heel veel vormgeving en extra's waar je feitelijk amper iets aan hebt. Ook gaan dit soort programma's andere bestanden/programma's zoeken om te vervangen, wijzigen, verbeteren, enz.

Het komt waarschijnlijk niet aan je eigen internetverbinding, zelf heb ik er ook last van en het is een bekend "probleem".

Je kan Internet Explorer heel goed vervangen met de nieuwe Google Chrome, gratis en tegenwoordig alle plugins (in eerste versies van Chrome zaten niet alle plugins en veel bugs). Ook bijvoorbeeld Silverlight draait nu op Chrome. En Windows Live Essentials, daar heb je volgens mij niet heel veel aan, meeste mensen downloaden dit puur voor MSN. Download een oude versie van MSN, misschien iets minder smileys en een iets minder moderne look.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het gaat hier altijd zeer snel, misschien ligt het aan je internetprovider?
Het kan ook aan je verouderde computer liggen, dat je professor niet snel genoeg is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn professor is snel zat :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien dat je een ongeduldig type bent?☺ (alt1)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vergelijk het met andere downloads en installaties. Download en installeer maar eens IE9 tegenover Firefox.
Test je internetverbinding op speedtest.net, dan weet je gelijk of het je internet is. Anders heb je misschien een trage pc?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Windows is zo geconfigureerd dat 15% van je snelheid te beschikking is voor windows.. dit wordt gebruikt voor updates en dergelijke..
Ook gebeurt het downloaden een installeren van updates op een lagere prioriteit, dit om de computer bruikbaar te houden en niet onderuit gaat door de updates op de achtergrond...

Als jij je verbinding/computer intensief gebruikt zal het langer duren.. laat het het 's nachts doen, als je je computer niet gebruikt zal het sneller gaan (ook al merk je dat niet omdat je ligt te slapen LOL)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de updates op vaste tijden door MS worden gelanceerd worden die dus ook gelijktijdig door veel computers gedownload. Normaal gesproken gebeurt dit op dinsdag, Wellicht een idee om de updates niet automatisch te downloaden maar handmatig op een afwijkend tijdstip wanneer de servers van MS minder zwaar belast worden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding