Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zit dat met de ondersteuning van Word bestanden op de Macbook Pro? Zie ook extra uitleg!

Ik denk erover na om een Macbook Pro 13" te halen, alleen vraag ik me wel een aantal dingen af. Als ik bijvoorbeeld word-bestanden van de HP laptop die ik nu heb wil overzetten op de Macbook Pro, worden ze dan zonder problemen geopend, of moet ik Office voor Apple daarvoor halen? En dan ook nog een klein vraagje, zo heb je bijv. Microsoft Office voor de computers en laptops, maar wat voor een programma wordt er gebruik op de Macbook Pro om zulke bestanden te maken, zoals word, powerpoint,excel etc.? En staan ze er dan automatisch op of moet je ze ook nog kopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
922

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Om de bestanden te kunnen bekijken en bewerken zoals ze zijn opgemaakt, heb je daarvoor Microsoft Office for Mac. Deze moet je los aanschaffen. Apple heeft wel Word, Excel en Powerpoint alternatieven (respectievelijk Pages, Numbers en Keynote); deze moeten ook apart worden aangeschaft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus in feite is iWork, de soort van Office voor op de Macs, naast Office voor Mac zelf?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Microsoft heeft zelf ook het Office pakket uitgebracht op de Mac. Als dit geen antwoord is, snapte ik je vraag niet :P.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar heb geen zin om zoveel geld ervoor neer te leggen, of zijn er ook andere manieren om er aan te komen, zoals op de Windows het geval is? :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is via torrentz erg gemakkelijk Om te installeren/downloaden gratis, enog nadeel is dat er enkel een Engelse versie is op deze maniee. Ik heb zowel office als iwork op mn mac en raad office aan. Deze slaat bestanden namelijk beter op voor windows gebruikers die je bestanden lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh ok goed om te weten. Dat het in het Engels is, is ook niet erg aangezien ik ook een Engelse studie volg.
Je kan ook nog OpenOffice voor de Mac gebruiken. Waarschijnlijk opent die ook nog wel MS Office bestanden maar met rare compatibiliteitsproblemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
standaard zit er geen office pakket op een mac, dus geen iwork en geen microsoft office. deze 2 pakketen zijn commercieel, die moet je appart aanschaffen (109 euro voor microsoft office en 48 euro voor iwork).

je hebt ook open office, maar de compatibiliteit met microsoft bestanden is niet geweldig en je hebt geen technische ondersteuning.

en ja, iwork is de "office" van apple ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding