Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bij Torrents, gaat de download snelheid door de seeds of de peers?

Dus: Hoe meer seeds hoe sneller gedownload of hoe meer peers hoe sneller gedownload?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Allebei. Peers zijn alleen gasten die hem ook nog aan het downloaden zijn (maar die sharen wel al wat ze hebben), seeds zijn de gasten die hem al hebben. Maar je hebt dus voor dit geval meer aan seeds :)

Maar het maakt natuurlijk nog veel meer uit wat de upload snelheid van die gasten is. Een seed met een vette kabel of dsl die vol open staat is beter dan tien seeds met een druppellijntje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke bedankt ik wist wat seeds waren maar nu ook wat peers zijn, thanks ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal bedankt de vraagsteller voor het antwoord, geinig. Na jouw antwoord kwam de volgende link onder de vraag te staan: http://www.goeievraag.nl/vraag/betekend-seeds-peers-download-programma.163036. Dit maakte het helemaal duidelijk +1 en zometeen beste antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank! :) Graag gedaan hoor. Let op dat sommigen denken dat peers alléén maar plukken, maar een peer verspreidt ook wat hij er al van binnen heeft. Alleen dat is gewoon nog niet alles! :) Dus zolang jij nog aan het downen bent ben jij zelf een peer, zodra jij je bestandje binnen hebt ben jij een seeder. Overigens, heb je wel eens van usenet / nieuwsgroepen gehoord?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ikzelf gebruik meer nieuwsgroepen dan torrents, maar als ik echt iets niet kan vinden met nieuwsgroepen schakel ik torent in
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
A-men brother! Same here. Usenet rules voor het groffe werk en voor populaire spulletjes, maar specifieke kleine losse dingen, of oude dingen, ja dan heb ik ook altijd isohunt nog. Soms zelfs eMule, al is dat alweer minimaal een half jaar geleden dat ik dat voor het laatst heb aangeraakt. Weet niet eens of dat nog bestaat maar zal haast wel.

Andere antwoorden (1)

zonder seeds kan je je bestanden niet volledig downloaden. het aantal seeds en peers samen bepaalt het maximale aanbod per seconde, de meeste hebben een vrij lage maximale upload snelheid (default) vastgesteld. En met veel aanbieders waar je verbinding mee hebt gemaakt, wordt jouw maximale downloadsnelheid de beperkende factor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding