Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke torrent downloader is niet erg belastend voor de pc?

Ik wil op mijn pc torrents downloaden, naar harde schijf of NAS. Hij moet weinig geheugen gebruiken en niet verder delen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
740

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De beste is dan Utorrent snel en licht!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bitlord, belast je netwerk minder als Utorrent is mijn ervaaring.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, maar dat is met geen enkel prog. als idereen het uitzet dan valt er ook niks te downloaden. lekker seeden dus. ( upload snelheid is wel terug te zetten tot max 1Kb/s)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ik127
inderdaad, en dat geloofd remco dus niet... ik heb het ook al gezegd... ook al KUN je bij Vuze dit op 0 zetten, toch wordt er nog altijd een minium gedeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pas erop dat 0 ook wel eens "unlimited" wil betekenen bij sommige torrent progs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan moet u 1 ingeven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat denk ik toch...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, 1 is 1KB in zo'n geval. Als er geen vinkje staat om het uit te zetten, is het niet mogelijk, bij sommige programma's dan. Meende dat bij Utorrent 0 ook gelijkstaat aan onbeperkt, precies het tegenovergestelde wat de TS wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 is het minium van utorrent, kleiner gaat niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd maar wat is het probleem van Uploaden als ik vragen mag??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag niet van de wetgever. Downloaden mag wel in Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jha er mag wel meer niet, ik doe het ongeveer al 10 zonder dat er iets gebeurd. als je niet massaal gaat uploaden valt het niet op.
Ik gebruik bittorent, werkt perfect.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf gebruik ik Free Download Manager. Welke ook als een portable programma te verkrijgen is. Dat zijn vaak ook automatisch hele lichte programma's welke weinig ruimte in beslag nemen.

Maar het downloaden zelf zal altijd een zware belasting zijn voor de computer. Want er wordt sowieso erg veel Internet bandbreedte gevraagd (hoewel je dit wel uitstekend kunt controleren) en de bestanden moeten ook opgeslagen worden op je harde schijf. Dus je harde schijf is hier ook vaak mee bezig en als je een NAS gebruikt, dan gebruik je ook automatisch dezelfde netwerk bandbreedte. De samen met de bandbreedte voor het downloaden (Internet), is het schrijven van het bestand ook netwerk verkeer en dus ook een belasting op je netwerk en daarmee ook je Internet (alle pakketjes gaan namelijk over dezelfde kabel).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding